Elin hyvin pitkään tietämättömänä, kunnes äidinkielen tunnilla minulle selvisi, että on olemassa sellainen maa kuin Absurdia. Yritin googlettaa kyseistä sanaa, mutta löysin tietoa vain sen nimisestä kustantamosta, joka ei taida lainkaan tietää, mitä Absurdia oikeasti tarkoittaa. Absurdiaa ei löydy kartalta, mikä ei toisaalta ollut mikään yllätys minulle.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

                                           

Kavereille olen kertonut paljon Absurdiasta ja kaavailen matkaa sinne lähivuosina. Olen pyrkinyt etsimään tietoa maasta: "Ketkä ovat maan asukkaita ja millaiselta se näyttää?" Havaitsin pian kuitenkin, että on paljon helpompaa saada tietää, mitä Absurdia ei ole:

 

Absurdia ei sijaitse.

Absurdiassa ei oteta vastaan uusia työhakemuksia.

Absurdia ei kuulu EU:hun.

Absurdia ei osallistunut toiseen maailmansotaan.

Absurdia ei valitse ruokaa maun, ulkonäön tai terveellisyyden perusteella.

 

Nämä kerätyt faktat antoivat minun ymmärtää, että Absurdia on olemassa, niitä varten, joita varten tämä maailma ei ole olemassa. Se on turvapaikka niille, joiden on turha hakea turvaa viranomaisilta. Tämä maailma ei ole tasavertaisesti kaikkien puolella. Se on esteettisyyden ja vahingoittumattomuuden kannalla. Käytännössä se tarkoittaa kaikennäköisten ikävänä pidettyjen hyönteisten, homeiden, pikku virusten, kasvaimien, loisien, sairastuneiden eläimien, vammautuneiden maissien ja vaarallisesti käyttäytyvien ihmisten syrjimistä. Eli, jos sinä tunnet kuuluvasi edellä mainittujen joukkoon, Absurdia on sinua varten. Muista kuitenkin, että Absurdia on pysyvä välitila.